//
you're reading...
Scrisori din razboi

Cantece de razboi

Mi-e dor – noiembrie 1944

Mi-e dor de tot ce-am parasit

Plecand la datorie

De casa mea cea cu pridvor

Me dor de scumpami glie

De glia satului natal

De campul cu ogoare

Me dor de portul de la sat

Din zi de sarbatoare

Me dor apoi nespus de tot

De-ai mei ramasi acasa

De ei mereu pe calea mea

Mi-e inimeoara arsa

Iar bun e Domnul si va da

In lume o pace dreapta

Si nu e mult pan voi vedea

Pe toti ce arsi ma asteapta

Cantec 1944

Vara vara primavara

Multme inima amara

Unde vad pluguri ca ara

Si eu tot strain prin tara

Primavara au sosit

Si timpul de plugarit

Iar plugari toti sau dus

Catre sirb si catre rus

Nu mai vezi tineri la plug

Manand patru boi la jug

Iar plugurile din sat

Fara de nici un barbat

Si se ndreapta spre ogor

Mosi si nepoti lor

Doua vaci prinse la jug

Vai si amar de acela jug

Ca nu i cine sale dreaga

Nici brazda cine sa traga

Panga boi cine sa umble

Si plugul cine sal schimbe

O nevasta suparata

Striga cia hais cateo data

SI paseste spre ogor

La barbat gandind cu dor

Ca s-au dus in catanie

Ial asteapta ca sa vie

SI nici cand nu sa intoarce

Caci pe front lau ajuns moarte

De voi muri departe

Si nu ma veti vedea

Cetiti aceste randuri

In amintirea mea

Ramai cu dor ramai cu bine 1944

Ramai cu dor ramai cu bine

Ramai cu suflet linistit

Caci ma despart acum de tine

Dar nu uita ca neam iubit

Iata vreme ne desparte

Sa te vad nu mai gandesc

Moartea nu mi este departe

Cu suspine iti vestesc

Dara nici acum cu tine

Nu putui a ma vedea

Ce nadejde-mi mai ramane

Dupa ce moi departa

Cine stie sub ce peatra

Sau sub ce lemn putrezit

Imi va rapi a mea soarta

Trupul meu nenorocit

Multi straini ma vor duce

La mormant cum mam gandit

Si cu ochii straini mor plange

Nu ai tai ce iam iubit

Deoi muri sami scrii pe peatra

Ca sub ia sau odihnit

Celuia ce tu o data

Al tau piept iai daruit

Nu cu slove inegrite

Cu vopsele ca sami scrii

Ci cu lacrimi si iubire

Langa crucea mea de peatra

Sami sadesti un trandafir

Si atunci cand va fi mare

Sa sezi la umbra sa

Sati amintesti ca sub tulpina

Au putrezit iubirea ta

Cu dor de la inimioara scrisa in 1944 XI 12

Casuta noastra 1944

Ca sa mi te fac nevasta

Am dus viata de napasta

Si cu lumea mam certat

Ca o garofita in glastra

Inflorind casuta noastra

Iar tu draga ce ai plecat

Casuta noastra

Cuibusor de nebunii

Te asteapta ca sa vii

Casuta noastra

Unde intai neam sarutat

Plange plange ne incetat

Pentru o salba de margele

Apucai pe drumuri rele

Si am ramas tot suparat

Mi-ai lasat o bucurie

Dorul tau ce ma sfasie

Si cu sufletu in tristat

Daca vii draga fetita

Am sati eu rochie pestrita

Sio naframa matasoasa

Ca sa fii cea mai frumoasa

Ca mai mandran satul taul

Cand vad iarba pe coline

Ca sa nebunesc imi vine

Cand vad stoluri de cocori

Mama lasat de arat si munca

Privesc dorul de pe lunca

De cu seara panan zori

Sa-mi canti cobzar 1944

Sami canti cobzar batran ceva

Sami canti ce stii mai bine

Caci vin toi da si bani toi da

Si haina de pe mine

Sami canti din cobza ta

Poveste de iubire

Care ma face sa tresar

De atata fericire

Sami canti cobzar batran sami canti

Sami canti si din vioara

Ca dor va ispravi candva

O viata atat de amara

Lasatima langa

De viata nici cami pasa

Eu sunt copilul nimanui

Nam nici bani nici casa

Lasatima’n afund sa stau

In crasma intunecata

Sa beau sa plang si apoi sa uit

Caci am iubit o fata

 

 

 

 

Discuție

Niciun comentariu până acum.

Lasă un răspuns

